Un raport de control al Guvernului dezvăluie de ce sunt întârziate lucrările de construcție de drumuri naționale și autostrăzi

Un raport de control al Guvernului dezvăluie de ce sunt întârziate lucrările de construcție de drumuri naționale și autostrăzi
Publicat: 19/12/2012, 11:52
Actualizat: 26/03/2019, 02:57

Lucrările de construcție de drumuri naționale și autostrăzile sunt întârziate deoarece firmele de construcții nu dispun de personal și utilaje suficiente, pe măsura contractelor, și lucrează în același timp pe mai multe șantiere, rezultă dintr-un raport al Corpului de Control al primului-ministru.

Verificările au fost derulate la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale ( CNADNR), pentru identificarea cauzelor care au determinat întârzieri în execuția lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, perioada verificată fiind 1 ianuarie 2007-31 august 2012.

În urma analizei a 31 de contracte de lucrări privind reabilitarea/modernizarea și construirea de drumuri naționale și autostrăzi în cadrul cărora au fost înregistrate întârzieri în execuția lucrărilor, au fost identificate mai multe cauze, precum insuficienta mobilizare pe șantier a firmelor de construcții. Astfel, deși pe hârtie prezentau personal suficient și utilaje pe măsura lucrărilor angajate, în teren situația era cu totul alta, generând întârzieri la reabilitarea DN 6 Alexandria- Craiova (lotul 1 în valoare de 140,6 milioane lei fără TVA încheiat cu firma Shapir Structures, cu lucrări care trebuie finalizate în mai 2013 și executate în proporție de 17% în iunie acest an), reabilitarea DN 6 Alexandria – Craiova (lotul 2 de 136,5 milioane lei fără TVA, contract încheiat cu asocierea Romstrade, Ezentis Infrastructuras și Euroconstruct Trading 98, termen de finalizare în mai 2013 și executate la 13% în iunie acest an), constructia variantei de ocolire a municipiului Caracal (contract de 44,4 milioane lei fără TVA încheiat cu Romstrade, termen de finalizare în mai 2013 și executat la 5% în februarie acest an), reabilitarea DN 76 (contract de 170,8 milioane lei fără TVA cu Construct Mod, termen finalizare octombrie 2013 și executat la 8% în mai acest an).

Toate aceste contracte, încheiate în perioada 2009-2011, sunt finanțate și de către Comisia Europeană prin programul POS Transporturi.

O alta cauză majoră a întârzierilor indicată de inspectori este utilizarea de către constructori a acelorași utilaje, dar și a același personal în cadrul mai multor contracte de lucrări, executate în aceeași perioadă de timp. În urma analizei efectuate au fost identificate situații în care, în scopul obținerii contractelor, constructorii au indicat în cadrul unor oferte depuse în proceduri de atribuire diferite faptul că aceleași utilaje și același personal-cheie vor fi utilizate pentru execuția unor lucrări de infrastructură rutieră în șantiere diferite, în aceeași perioadă de timp. Astfel, Romstrade a prezentat aceeași instalație de preparat mixturi asfaltice în două oferte care au stat la baza obținerii contractelor derulate în aceeași perioadă, pentru constructța variantei ocolitoare a municipiului Caracal și pentru modernizarea DN 5 București- Adunații Copăceni. Situații asemănătoare au fost constatate și la firmele Tehnostrade și Shapir Structures.

Conform situației din august acest an prezentată de CNADNR, unii constructori executau în paralel mai multe lucrări de infrastructură rutieră, respectiv Romstrade avea în derulare 23 de contracte, Spedition UMB – 19 contracte, Straco Grup – 20 de contracte, Tehnostrade -13 contracte, Strabag AG – 6 contracte, SC Strabag SRL – 10 contracte, DELTA ACM 93 – 10 contracte, JV FCC Construccion – 9 contracte și Astaldi Sp.A – 7 contracte.

Raportul a fost transmis Ministerului Transporturilor și CNADNR pentru a dispune măsurile necesare față de cele constatate.

În urmă cu aproximativ două săptămâni, Comisia Europeană a informat autoritățile române că a decis să presuspende cea mai mare parte din trei programe cofinanțate prin fondurile structurale ale UE, respectiv „Transport”, „Regional” și „Creșterea competitivității economice”, România având la dispoziție două luni pentru remedierea deficiențelor.

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat că nivelul corecțiilor financiare propuse de Comisia Europeană pentru programul Transport depășește 350 de milioane de euro, fiind vorba de proiectele derulate de CFR SA și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Femeia care apără cerul României. Interviu cu tânăra care se asigură că rachetele rușilor nu...
Cuplu-bombă! Fostul a trădat-o cu Ramona Olaru, iar actualul și-a părăsit iubita
FOTO. Cea mai controversată jucătoare WTA din România face ravagii la început de vară! Imagini...
Unde au fugit azi noapte Irinel Columbeanu și Irinuca, direct de la aeroport. Avem imagini...
Un nou război catastrofal ar putea să cuprindă Orientul Mijlociu. Israelul și Libanul, în tensiune...
”Tradus” de Livia cu Spike, Bordea vrea să-i ia în ”piept” pe amândoi! Îi caută...
Meteorologii AccuWeather îi avertizează pe bucureșteni: Pericol uriaș de radiații în Capitală începând cu această...
Petru, românul ucis în Congo de rebelii M23, era la ultima misiune și urma să...
Viorel a murit înainte de a-și strânge familia în brațe! Se întorsese în țară și...
Irinel Columbeanu și fiica sa au plecat în vacanță! Irinuca va petrece o săptămână întreagă...
Au încins atmosfera la malul mării. Canicula le-a făcut pe vedete să renunţe la haine
La câți KM schimbi uleiul la cutia automată? Cât costă și care e cel mai...
O bacterie rară care poate provoca moartea în 48 de ore se răspândeşte în Japonia
Ce a găsit NASA pe exteriorul STAȚIEI SPAȚIALE INTERNAȚIONALE? Sunt VII!
Nu e permis pentru românii care stau la bloc. Legea îți cere acordul asociației de...
Zodiile care încheie luna cu probleme financiare. Vești bune pe plan amoros
Ce a putut să facă un mire chiar în fața invitaților. A oprit nunta și...
Fotografia sfâșietoare de la priveghiul Ancăi Molnar. Fiul de 14 ani, îndurerat lângă sicriu
Ștefania și Cosmin în camera roșie! Care este situația din momentul de față dintre cei...
Saveta Bogdan, adevărul despre cererea în căsătorie făcută de Gheorghe Turda. Care este, de fapt,...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Măi Bulă, familia ta din câte persoane e compusă?
Geniul său a propulsat România! Invențiile prețioase dăruite de Aurel Vlaicu lumii
×